zondag 22 december 2013

Brownies & Downies

"Goedemorgen, kan ik u helpen?"
En natuurlijk altijd even een hand geven aan de gasten bij binnenkomst. Een welkom waarbij iedereen zich een koning voelt!



Ik heb het over Brownies & Downies in Den Bosch. Een gezellige lunchroom waar jongeren met een verstandelijke beperking in de bediening werken. 
En naast het geweldig concept kan je er ook lekker eten, high tea-n en brownies komen eten. 

Zelf werk ik in de lunchroom om de jongeren te begeleiden in de bediening. Het is enorm dankbaar werk wat ik met zoveel plezier doe!
Elke keer maak ik wel weer iets met ze mee en heb dan ook veel lol. Wanneer ik even mijn dag niet heb, weten de jongeren mij al bij binnenkomst weer helemaal vrolijk en enthousiast te maken!



Laatst bijvoorbeeld. Alex mocht even pauze nemen. Terwijl hij zat te eten vroeg een gast waar de wc was. Hij had niet in de gaten dat iemand van ons hem hoorde en stuurde de gast totaal de verkeerde kant op om vervolgens zelf in de lach te schieten....
Gelukkig kon ik de gast nog op tijd de trap naar beneden laten nemen ipv naar boven.

En ook nog Robbie die de snor van de man die een lekker broodje zat te eten wel erg interessant vond. Hij wilde graag even voelen hoe zo'n lange snor voelt... 
Dit is natuurlijk niet de bedoeling dat ze dit doen bij de gasten. Gelukkig kon de man zijn interesse waarderen.

Schroom niet kennis te maken met de leuke jongens en meiden! Ben je toevallig in Den Bosch, kom dan lekker wat drinken of eten bij Brownies & Downies in de Lange putstraat!

Let op met 
lange snorren, maar dat komt vast goed ;) Hopelijk tot snel!
www.browniesanddownies.nl


Liefs Fieke

* * 

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik ga het onthouden!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi initiatief! Hier in Haarlem heb je De Wereld van Jansje, dat is een cadeauwinkel met een lunchroom waar mensen met een verstandelijke beperking werken. Ze hebben er echt fantastisch leuke en mooie spullen en gemotiveerd personeel. Ik zal het onthouden als ik een keer in Den Bosch ben om te winkelen, zo'n leuke stad! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stuk, erg leuk om te lezen!
    Manon heb jij nou rood haar, of lijkt dat op de foto? Mooi hoor, ik zie het donderdag ;-)
    Binnenkort ga ik zeker eens naar brownies en downies!
    Fijne feestdagen! Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat als je je dag niet hebt en je daar binnenstapt, je weer een glimlach op je gezicht krijgt.
    prachtig zulke initiatieven. Ik krijg er altijd een warm gevoel van.

    Fijne jaarwisseling.
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuke naam voor een lunchroom!
    Mooi dat je zo'n passie hebt voor je werk daar! Lijkt me bijzonder werk om te doen, met iedere dag weer onverwachte glimlachmomentjes.

    Ik ga 'm onthouden voor een dagje Den Bosch!

    Groetjes,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Fieke,

    Wat een geweldig naam voor zo'n tentje, echt heel leuk bedacht!
    Het is er vast heerlijk werken, ik loop nu stage op een woonlocatie voor lvg mensen, vind het er heerlijk!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen